5 May 2015

Tahan anggota sindiket seludup manusia


Bangkok: Tiga kakitangan awam dan seorang lelaki warga Myanmar ditahan polis kerana disyaki terbabit dalam sindiket penyeludupan manusia selepas kubur 26 mayat pendatang ditemui di selatan Thailand.
Mayat pendatang yang dipercayai dari Myanmar dan Bangladesh itu ditemui ditanam sebuah kem di satu kawasan hutan di wilayah Songkhla pada Jumaat lalu.
Jurucakap polis berkata, tiga kakitangan awam ditahan di Songkhla dan seorang lelaki warga Myanmar ditahan di wilayah Nakhon Sri Thammarat.
“Seorang yang ditahan adalah anggota majlis daerah dan dua lagi bertugas sebagai pembantu kepada ketua kampung,” katanya.
Ujarnya, empat lagi waran tangkap telah dikeluarkan terhadap empat individu yang dipercayai mempunyai kaitan dengan kem berkenaan.
Timbalan Ketua polis Nakhon Sri Thammarat, Anuchon Chamart berkata, lelaki Myanmar yang ditahan itu dikenali sebagai Anwar.
Katanya, Anwar terbabit dalam sindiket penyeludupan manusia di wilayah ini dan anggota penting yang menjaga kem itu serta menuntut wang tebusan.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/48526#sthash.mKAmvHPL.dpuf

No comments:

Post a Comment