15 August 2014

5 cedera serangan di selatan Thai


PATTANI 14 Ogos - Beberapa serangan berlaku di wilayah Pattani dan Yala lewat petang semalam hingga awal hari ini membabitkan kumpulan pemisah, mengakibatkan seorang renjer dan empat anggota polis cedera, manakala tiga anggota kumpulan pemisah ditangkap.
Di Pattani seorang anggota renjer yang sedang menjalankan rondaan cedera parah akibat letupan bom buatan sendiri di tepi jalan Saiburi-Jarak Kerian di Kampung Jarak Kerian, Saiburi, kata Ketua Polis Daerah Saiburi Pol. Col. Panya Khawaranan.
Dalam kejadian kedua di daerah Tungyang-Deang, empat anggota polis cedera, manakala trak yang dinaiki mereka ketika sedang meronda rosak akibat letupan bom.
Di Saiburi, pihak berkuasa menahan tiga suspek anggota Runda Kumpulan Kecil (RKK) selepas lebih 100 anggota polis tentera dan Rela menggeledah sebuah rumah di Kampung Jarak Kerian, mukim Tabing, Daerah Saiburi pada kira-kira pukul 8.30 pagi. - BERNAMA


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20140815/lu_09/5-cedera-serangan-di-selatan-Thai#ixzz3APROibJ5
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments:

Post a Comment