17 August 2014

2 serangan, 2 maut


Yala: Dua anggota keselamatan terbunuh dan tiga lagi cedera dalam dua serangan bom berasingan di wilayah ini dan Narathiwat semalam.

Di daerah Kabang, Yala, tujuh anggota skuad operasi khas polis yang menaiki empat motosikal diserang ketika mengiringi sekumpulan guru.


Lans Koperal Sarawuth Choothanom disahkan mati di hospital manakala ketua patrol, Leftenan Montree Phummorradok yang cedera, dihantar ke hospital di Songkhla.

Seorang anggota unit pemusnah bom (EOD) berkata, bom kawalan jauh seberat lima kilogram diletakkan dalam pemadam api dan disembunyikan di dalam guni baja.


Sementara itu, di daerah Muang, Narathiwat, sebuah lori tentera yang membawa tiga anggota menjadi sasaran serangan bom yang dipasang pada sebuah motosikal yang diletakkan di tepi jalan utama.


Letupan berkenaan menyebabkan seorang anggota terbunuh dan mencederakan dua yang lain termasuk ketua pasukan, Sarjan Mejar Sanya Phromephetnil.

Lori berkenaan turut membawa beberapa tong petrol untuk dihantar ke pangkalan renjer di daerah lain, namun letupan yang berlaku tidak menjejaskan muatan yang dibawa. - Agensi



Artikel ini disiarkan pada: 2014/08/17

No comments:

Post a Comment