24 August 2015

Suspek baharu diburu


Suspek baharu diburu

23 OGOS 2015
Suspek baharu diburu Gambar lakaran suspek utama pengeboman kuil Erawan terpampang pada papan iklan elektronik di tengah Bangkok. - Foto AFP

BANGKOK - THAILAND . Polis Thailand kini memburu seorang suspek yang ada kaitan dengan pengeboman di tengah Bangkok, yang mengorbankan 20 nyawa pada Isnin lalu.

Imej suspek yang memakai baju biru berjaya dirakam kamera litar tertutup (CCTV), sedang melontar bahan letupan di sebuah jeti, sehari selepas insiden pengeboman Kuil Erawan berhampiran persimpangan Rathaprasong.

"Kami mencari seorang suspek berbaju biru yang imejnya berjaya dirakam CCTV semasa melontar bom dekat jeti Sathorn di Sungai Chao Phraya," kata jurucakap polis, Prawut Thavornsiri semalam.

Jeti Sathorn popular dalam kalangan pelancong yang mahu menggunakan pengangkutan air untuk ke kawasan tarikan pelancongan yang banyak terdapat di sekitar Bangkok.

Dalam perkembangan berkaitan, polis menahan seorang remaja berusia 17 tahun dari Ayutthaya kerana memuat naik ancaman bom palsu di Facebook rakannya.

"Remaja itu telah ditahan kerana mencetuskan panik dalam kalangan masyarakat," kata timbalan komander polis wilayah 6, Sanit Mahathaworn. - Bangkok Post

No comments:

Post a Comment