4 August 2015

Lelaki dikehendaki mati dalam pertempuran

Narathiwat: Seorang lelaki yang dipercayai terbabit dalam beberapa serangan bom di wilayah ini mati dibunuh kelmarin selepas bertempur dengan pihak berkuasa, kata polis.
Masukarueno Yakumo ditemui mati di dalam sebuah rumah di kampung Padae Taerae di daerah Rueso di sini selepas berlaku tembak menembak selama 30 minit.
Kejadian berlaku di rumah bapa mentua Masukarueno pada jam 5 pagi (waktu tempatan) selepas pihak berkuasa mengepung kawasan itu selama lebih lima jam.
Pihak berkuasa sebelum itu berbincang dengan isteri dan bapa mentua Masukarueno supaya menyerahkan suspek tetapi kedua-duanya enggan.
Apabila sekumpulan anggota tentera menyerbu rumah berkenaan, suspek melepaskan beberapa das tembakan dari dalam rumah.
Selepas berbalas tembakan, mayat Masukarueno dijumpai terbaring di depan bilik air bersama sepucuk pistol dan bom tangan.
Masukarueno dikehendaki polis kerana terbabit dalam satu serangan bom yang membunuh seorang pegawai polis dan dua lagi anggota pada Mac 2013.
Sementara itu, dalam perkembangan berasingan, seorang renjer sukarela dan adiknya maut ditembak dalam satu kejadian di daerah Nong Chik di Pattani, kelmarin. - Agensi
Artikel ini disiarkan pada : Selasa, 4 Ogos 2015 @ 10:52 AM


GAMBAR fail menunjukkan pakar polis dan tentera memeriksa kesan serangan bom yang dilakukan Masukarueno hingga menyebabkan tiga anggota polis terbunuh pada 2013.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/68164#sthash.MsM8LLqW.dpuf

No comments:

Post a Comment