22 September 2015

4 pegawai tentera Thailand kena waran tangkap


WARTAWAN SINAR HARIAN
21 SEPTEMBER 2015
gari

SONGKHLA - THAILAND. Polis selatan Thai semalam memperoleh waran tangkap terhadap empat orang anggota tentera atas tuduhan terbabit dengan kes pemerdagangan manusia.
 
Timbalan Ketua Polis Thailand, Jeneral Polis Ak Angsananont berkata, ia dikeluarkan terhadap tiga pegawai tentera darat dan seorang pegawai tentera laut.
 
Mereka ialah Kolonel Nattasit Maksuwang yang bertugas di Bahagian Keselamatan Dalam Negeri Wilayah Satun, Kapten Visut Bunnak dan Kapten Santat Pechnoi di Bahagian Keselamatan Dalam Negeri Wilayah Chumporn.
 
Sementara pegawai tentera laut terbabit ialah Komander Kampanat Sangthonjin dari Tentera Laut Bahagian Ke-3, katanya kepada pemberita.
 
Setakat ini 150 waran tangkap telah dikeluarkan pihak mahkamah ke atas individu yang didakwa terlibat dengan kes pemerdagangan manusia, kata beliau.
 
Angsananont berkata 89 orang telah ditahan atau menyerah diri sementara 61 orang lagi masih bebas termasuk 20 orang yang dipercayai bersembunyi di luar negara.
   
Beliau berkata waran tangkap akan dipohon terhadap beberapa orang lagi pegawai tentera dan polis dalam masa terdekat dan hanya menunggu bukti soal-siasat. - Bernama

No comments:

Post a Comment