20 November 2015

7 cedera dalam serangan di selatan Thailand

Narathiwat: Tujuh orang cedera dalam dua kejadian berasingan serangan bom dan tembakan di wilayah Narathiwat dan Yala semalam.
Di Narathiwat, enam anggota renjer cedera selepas kenderaan yang dinaiki mereka terkena sebutir bom yang meletup di tepi jalan.
Serangan berlaku pada waktu tengah hari ketika anggota renjer berkenaan dalam perjalanan pulang ke kem mereka di daerah Waeng.
Kejadian itu menyebabkan dua anggota renjer parah dan empat lagi mengalami cedera ringan.
Polis juga menemui satu silinder gas seberat 20 kilogram yang mempunyai wayar bersambung dengan bateri yang disembunyikan kira-kira 100 meter ke dalam semak berhampiran.
Silinder gas itu dipercayai bom buatan sendiri yang gagal meletup.
Sementara itu di Yala, seorang pengawal keselamatan cedera parah selepas ditembak beberapa lelaki bersenjata di hadapan sebuah sekolah di daerah Yaha.
Jurucakap polis, Kittisak Kaewmee berkata, ketika kejadian, mangsa, Abrohem Masae dan dua lagi pengawal berada di pondok pengawal di sekolah Ban Tapor.
Secara tiba-tiba empat lelaki yang menaiki sebuah trak pikap berhenti di hadapan sekolah dan melepaskan tembakan ke arah pondok pengawal.
Serangan itu menyebabkan Abrohem cedera di perut dan di kaki serta terpaksa dikejarkan ke hospital untuk rawatan lanjut. - Agensi
Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 20 November 2015 @ 5:32 AM


SEORANG anggota polis melihat kenderaan tentera yang rosak selepas terkena serangan bom di Narathiwat.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/94369#sthash.fbe7Uhgh.dpuf

No comments:

Post a Comment